Pretreniranost

Pretreniranost

Želim brze rezultate!

Postavili ste sebi cilj i odlučili da budete uporni i istrajni do kraja kako bi postigli rezultate.

Pitate se koliko je potrebno vremena da bi se se video napredak, a želite da ga vidite što pre, pa pomislite – Što više treniram više ću rezultata imati! Trenirate više od 1,5h dnevno, idete na dva, tri ili više treninga tokom dana i nemate ni dana odmora ili aktivne pauze. A i dalje nemate vitku liniju i fizičku formu kakvu biste želeli.  Zasto?

Svaki trening predstavlja stres za organizam, u mišićnim vlaknima se dešavaju mikrotraume i potreban je adekvatan odmor kako bi se popravile te traume a mišić postao snažniji! Ukoliko naše telo ne stigne da se oporavi, umesto da postignemo željeni rezultat može doći do pretreniranosti.

Šta je pretreniranost?

Pretreniranost je stanje sniženih funkcija organizma koja nastaje usled prekomerne i neadekvatno dozirane fizičke aktivnosti tj. treninga. Predstavlja nesklad između opterećenja i mogućnosti organizma, pa do iste dolazi ne samo zbog posledice preintenzivnog treniranja već i zbog kvaliteta treninga. Pretreniranost se često javlja kod početnika zbog loše organizacije i periodizacije treninga, zbog pogrešnog razmišljanja da je više – bolje, a naravno tome doprinosi i trenažna monotonost!

Na treningu se smenjuju periodi napora i odmora. Odmor je jako bitna komponenta treninga. Kada se naruši ravnoteža i napor koji prouzrokuje stres postane veći, a odmor nedovoljan, ulazi se u stanje pretreniranosti. Pokušavajući da se pojačanim treningom nadoknadi propušteno, iscrpljuju se resursi i nagomilava velika količina stresa. Potreba za periodom oporavka odnosi se i na kardiovaskularni trening i trening snage.

Pravilna ishrana je takođe deo procesa oporavka. Ključno je da se obogati sa dovoljno ugljenih hidrata da bi se nadoknadila zaliha glikogena zajedno sa adekvatnim proteinom za pomoć u oporavku mišića.

Kako izbeći pretreniranost?

Kako bi izbegli pretreniranost potrebno je treninge ograničiti na vremenski period od 45 do 90 min, obezbediti adekvatan odmor, postepeno povećavati opterećenje, ishranu obogatiti proteinima, vitaminima i mineralima, pratiti frekvenciju srca i period za koji se vraća na normalnu vrednost, izbegavati trenažne programe koji obećavaju neverovatan napredak za vrlo kratko vreme!

Ukoliko ne znate kojim intenzitetom i obimom bi trebali da trenirate, koliko često i kako da promenite ishranu na bolje da bi rezultati bili veći, tim naših stručnih trenera vam stoji na raspolaganju. Da vam obezbedi adekvatan trenažni program, da vežbate bezbedno i ostanete istrajni do kraja.

I za kraj: ,,Productivity is never an accident. It is always the result of a commitment to excellence, intelligent planning, and focused effort.”

Ostavite odgovor